Webdizajn
- by linkbuilding
Web design
Ste živnostník, ktorý sa chce odprezentovať na internete? Alebo podnikateľ, ktorý zvažuje redizajn svojho webu? V týchto riadkoch vám povieme, čoho by ste sa mali vyvarovať a čo si na druhej strane všímať, ak chcete vo svete internetu uspieť.
1. Moderné riešenia – tak ako technika neustále napreduje, tak napreduje aj dizajn a riešenia po technickej a estetickej stránke. Moderné riešenia znamenajú spojitosť so SEO, dobrý návrh štruktúry stránky, ako aj pútavé, graficky efektné no zároveň použiteľné riešenia. Webdizajn je pomenovanie, pod ktorým treba chápať služby pre modernú webovú prezentáciu, portál, e-shop, microsites, ale aj pre blogy a iné užívateľské rozhrania. Webová prezentácia pre firmy, súkromné a štátne organizácie je povinnosť. Tu v prvom rade ide o funkčnosť stránky, no tá je prepojená priamo s dizajnom ako takým. Stránka má informovať a spĺňať prezentačné funkcie. Nemusíte byť dizajnérom interiéru, aby ste vedeli posúdiť, čo je pekné a čo nie, v čom sa dobre cítite a, v ktorom priestore zase nie. To isté platí aj pri web dizajne. Nemusíte byť odborníkom, aby ste vedeli posúdiť stránku z používateľského hľadiska, či obrázok, ktorý je pri tovare na web stránke tam patrí, alebo nie. Pre zákazníka je prvoradé teda, či nájde na stránke to , čo hľadá, až potom grafické spracovanie. Avšak práve to dopomáha tomu, aby zákazník na stránke zotrval a aby mu bola sympatická. Áno, sympatická. Pretože prvé čo vníma človek je vizuálna stránka, teda vníma stránku zrakom, až potom po funkčnej stránke. K tomu patrí obsah, ktorý by mal byť jedinečný, kvalitný, poučný a odpovedať na otázky, ktoré sa s danou témou spája. Každý web design webovej prezentácie by sa mala skladať z úvodnej stránky, informácií o prevádzkovateľovi, popisu propagovanej služby, produktu alebo podujatia, referencií, kontaktov. Ide o najčastejšie používanú štruktúru, ktorá sa líši podľa zadávateľa a klienta.