Šetriť na PR je v konkurenčnom prostredí cestou do pekla
- by Paper Life
Najprv malá skúška z marketingu. Predstavte si, že sa firme zle vyvíja predaj a nenapĺňa plánovaný zisk. Pomôže jej obmedzenie, či zrušenie prostriedkov na reklamu?
Ak odpovedáte ÁNO, platí to iba v prípade, že suma ušetrená na reklame vysoko prevyšuje potrebné úspory. Napríklad pri reklamnom rozpočte 2 milióny a potrebe ušetriť 1 milión, by to mohlo (a nemuselo) pomôcť. Iste – aj také firmy sú, napríklad v telemarketingu, ale pre väčšinu to neplatí. Lebo ak vás reklamné výdavky vyjdú mesačne na 1000 eur a potrebujete ušetriť za pol roka 1 milión eur, tak tadiaľ cesta nevedie. Ak navyše pôsobíte vo vysoko konkurenčnom prostredí s prebytkom kapacít a substitučných produktov, tak je to cesta do pekla. Ako máte získať zákazníka pre svoj produkt, ak si odrežete komunikačný kanál s ním?
Prestať mu poskytovať pridanú hodnotu informácií o svojich produktoch cestou PR, či priamej reklamy, v situácii keď konkurencia „tapetuje“ internet a klasické média informáciami o tom, aké sú jej produkty vynikajúce, je nanajvýš nezodpovedné. Namiesto úspor tak stratíte aj posledných zákazníkov a poskytnete konkurencii možnosť zaujať vami uprázdnený priestor.
Henry Ford kedysi povedal: Keby som mal posledných 5 dolárov, tri investujem do reklamy. To však bol veľký Ford. Naši manažéri majú heslo: „Keby mi chýbalo 5 miliónov, zoberiem aj posledných 5 eur z marketingu.“ Za socializmu sa zas hovorilo: Musíme šetriť nech to stojí, čo to stojí. A tak aj socializmus skončil. Odpísal sa sám.
Marketingové pravidlo hovorí, že ak sa predaj nevyvíja pozitívne, tak treba zintenzívniť reklamu a nie ju úplne zrušiť. Neobstojí, že máte málo peňazí. Aj s malým gašparkom sa dá robiť veľké divadlo. Áno, aj s malým rozpočtom sa dajú dokázať zázraky, úplne bez peňazí to však nejde. Pri nedostatku financií na marketingové výdavky je najefektívnejšou cestou ich investovania public relations. Ale len cez skúsenú a schopnú profesionálnu agentúru, ktorá má dokázateľné výsledky za prijateľné ceny. V praxi to znamená, že za niekoľko sto eur mesačne vám PR agentúra zabezpečí aspoň sto masmediálnych výstupov. Nemožné? Takmer. Veď len jeden –jediný inzerát v bežnom masmédiu stojí niekoľko sto eur, ale aj 4000 eur. A jeden z najnavštevovanejších webov si pýta 1600 eur za uverejnenie jednej PR správy na jeden deň. A PR agentúry si zvyknú pýtajú niekoľko tisíc eur mesačne za stálu kampaň v médiách. A predsa sa to dá aj za stovky eur a nielen za tisíce. PR agentúra PAPER LIFE dokáže so svojim know-how garantovať minimálne 100 výstupov v slovenskom jazyku z každej vydanej správy na weboch s celkovou deklarovanou návštevnosťou najmenej 1 mil. mesačne. Rovnako tak aj v českom jazyku (100 výstupov, najmenej 1 mil. návštev mesačne). Navyše správy rozošle do všetkých relevantných masmédií na Slovensku. O účinnosti a kvalite stáleho servisu PR PAPER LIFE svedčia jej renomovaní stáli zákazníci Lázně Luhačovice, Vincentka, Bardejovské kúpele, Thermo-solar a mnohí ďalší.
Okrem propagácie produktov PR zároveň buduje dobré meno firmy a to sa, obrazne povedané, nedá ničím zaplatiť. Každé euro investované do PR sa niekoľkonásobne vráti, pretože PR je beh na dlhé trate a dobré meno sa zíde nielen teraz, ale aj o niekoľko rokov. Firmy stojí profesionálny stály PR servis od PAPER LIFE niekoľko sto eur mesačne, čo sú smiešne peniaze v porovnaní s prínosom. Kvalitné a cenovo dostupné PR prináša zákazníkov na striebornom podnose, len niektorí manažéri to nevedia rozoznať. A tak spoľahlivo potápajú svoje firmy šetrením na nesprávnom mieste.
Viac na : www.paperlife.sk
Štefan Kuča (autor je konateľom PR agentúry PAPER LIFE)