Do Aqualandu Moravia jazdí stále viac zahraničných turistov, ide hlavne o Slovákov a Rakušanov
- by Lesensky.cz1
Do Aqualandu Moravia, ktorý je najväčším aquaparkom v susednej Českej republike, jazdí stále viac a viac zahraničných turistov. Od otvorenia areálu v roku 2013 stúpol počet slovenských návštevníkov trikrát a rakúskych dvakrát. Aktuálne platí, že z desiatich turistov v aquaparku je ich priemerne šesť z Českej republiky, dvaja sú Slováci a dvaja Rakušania. Zahraniční návštevníci jazdia do areálu pod Pálavou najmä počas letných mesiacov, víkendov a štátnych sviatkov. Do aquaparku len vlani prišlo viac ako 700 tisíc ľudí a ich počet stále rastie.
Aqualand Moravia ťaží zo svojej polohy v tesnej blízkosti slovenských a rakúskych hraníc. „U našich zahraničných susedov nemá v dojazdovej vzdialenosti náš areál obdoby. Je pre nich preto ideálnou kombináciou relaxu a aktívnej zábavy,“ uviedol riaditeľ zariadenia Petr Pavlacký. Podľa neho na Moravu jazdia ľudia až z Viedne. Silnou zbraňou je prepojenie aquaparku s rozsiahlou wellness zónou Forum Romanum, kde ľudia využívajú stále populárnejšie saunové ceremoniály, a to každú stredu, piatok a nedeľu.
Návštevnosti pomáha aj hotel za viac než 2,4 milióna eur
Udržať zahraničných návštevníkov pomáha aj ponuka hotelových služieb, hlavne v súvislosti s hotelom Aqualand Inn, ktorý bol otvorený vlani v máji. Stavba stála viac ako 2,4 milióna eur a bola reakciou na dopyt návštevníkov, ktorí chceli v juhomoravskej krajine aj samotnom rozsiahlom aquaparku tráviť viac ako jeden deň. Podľa aktuálnych čísel trávia ubytovaní zahraniční návštevníci v Aqualandu priemerne 1,8 dňa, kým Česi sú tam 2,1 dňa. Tomuto priemeru zodpovedajú aj údaje nedávno zverejnené Českým štatistickým úradom za celý Juhomoravský kraj a rok 2016.
Podľa odborníkov naďalej platí, že mnoho zahraničných turistov región nemá stále ako cieľovú destináciu a južnou Moravou len prechádzajú, napríklad smerom na Jadran. „Práve zahraničných návštevníkov sa snažíme v regióne udržať. Rozvíjame e-shop pre nemecky hovoriacich zákazníkov, máme už aj Facebook v nemčine. Naši zamestnanci, ktorí sú v priamom kontakte so zahraničnými hosťami, hovoria jedným až dvomi svetovými jazykmi,“ uviedol Pavlacký. Už teraz do areálu jazdia okrem Slovákov a Rakušanov aj návštevníci z Nemecka, Poľska alebo Maďarska.
Aquapark bude opäť väčší – do dvoch rokov
Aqualand podľa Pavlackého plánuje aj ďalšie rozšírenie, ktoré ho má udržať na špičke lákajúcej celú pätinu návštevníkov z Rakúska. „Už máme k dispozícii potrebné pozemky a v súčasnej dobe robíme štúdiu na dostavbu, ktorá by mala ponúknuť atrakcie známe z najlepších svetových vodných parkov. Hotovo by malo byť do dvoch rokov,“ dodal Pavlacký. Podľa neho aquapark zároveň buduje mnoho prevádzkových vylepšení, ktoré síce návštevník neuvidí, ale vďaka šetreniu nákladov umožňujú držať cenu vstupného na nízkej úrovni.
Na tento rok sa plánujú nové rodinné apartmány a Aqualand bude investovať aj do ďalšieho vybavenia konferenčnej miestnosti. Hostia si v súčasnosti môžu vyberať z niekoľkých variantov pobytových balíčkov, z ktorých niektoré zahŕňajú napríklad aj vstup do zóny s toboganmi či wellness. V letnej sezóne si budú môcť zvoliť, či chcú len ubytovanie s raňajkami alebo aj neobmedzený vstup do aquaparku.